Producenci przerzutek – różnice


rowery

Obecnie najpopularniejszą marką na polskim rynku jest najprawdopodobniej Shimano. To ich przerzutki znaleźć można w modelach sprzedawanych w sieci Decathlon. Wszelako firma SRAM także nie jest nieznana w Polsce. Producenci Ci, mimo iż oferują te same artykuły, różnią się one od siebie.

Różnice w przerzutkach

Przerzutki marek Shimano oraz SRAM cechują się różnym naciągiem linki. W ESP mamy do czynienia ze stosunkiem 1:1, czyli gdy manetka pociągnie 1 milimetr, przerzutka przesunie się również o taką odległość. W przypadku sprzętu sygnowanego logiem Shimano stosunek ten wynosi 1:2. Przesuwając manetkę o jeden milimetr, przerzutka przesunie się o 2 milimetry. Sprawia to, iż system SRAM jest nieco bardziej niewrażliwy na ciężkie warunki pracy. Oczywiście dostępne są również na rynku przerzutki szosowe oraz klamkomanetki oferowane przez przedsiębiorstwo Camagnolo, które jednakowoż nie współpracują z żadnym z wcześniej wspomnianych systemów. Przerzutki oprócz naciągu linki są zróżnicowane między sobą także pod kątem odległości pomiędzy kółeczkami – tak zwaną długością wózka. W przypadku długiego wózka przerzutki funkcjonują lepiej, gdy wykorzystuje się korby trójrzędowe wraz z kasetami z największą koronką (minimum trzydzieści zębów). Wszelako im dłuższy wózek, tym wolniejsze i mniej precyzyjne są przerzutki. Przedsiębiorstwo Shimano w następujący sposób oznacza swoje przerzutki: SS to oznaczenie wózka najkrótszego, GS to wózek średniej długości, SGS to wózek długi.

Z czego zrobione są przerzutki?

Podstawowym materiałem do tworzenia przerzutek tylnych jest aluminium. Droższy sprzęt poddawany jest dodatkowej obróbce, są one kute lub anodowane. Aby zwiększyć precyzję, sztywność i obniżyć masę wprowadza się ponadto części z włókna węglowego czy tytanu. W tańszych odpowiednikach wykorzystuje się stal. W rowerach stosuje się najczęściej łożyska ślizgowe w stalowych tulejach. Jedynie najdroższe konstrukcje wyposaża się w uszczelniane maszynowo łożyska kulkowe, bądź ślizgowe z tulejami ceramicznymi. Tak naprawdę macie ogromną swobodę w wyborze poszczególnych elementów. Ogranicza Was jedynie portfel – a jeśli ten macie wystarczająco wypchany – rozwój technologiczny.

Wszelkie nieprawidłowości jakie zauważycie w swoich przerzutkach warto od razu sprawdzać, a najlepiej robić to w sprawdzonych serwisach rowerowych (http://www.bikesalon.pl/serwis-rowerowy-warszawa), aby pozbyć się problemu zawczasu.
Producenci przerzutek – różnice Producenci przerzutek – różnice Reviewed by Unknown on 05:37:00 Rating: 5

Brak komentarzy